Regn regn regn...

Det har regnat konstant sedan jag hit kom, börjar ledsna lite. Men fram emot helgen och nästa vecka ska det bli soligt och varmt. Ser verkligen fram emot att ta mig en lång promenad i solen eller sitta i parken och plugga (bor vid samma park som sist, men på andra sidan).

Idag var första dagen i skolan. Det här är en betydligt mycket mindre skola än den jag läste på sist, jag tror vi är totalt 7 grupper. All personal verkar supertrevlig och läraren duktig. Har hela dagen funderat på var jag känner igen killen i receptionen ifrån, jag tror jag måste fråga i morgon. Började dagen i en grupp men efter 3 meningar av presentation så fick jag flytta upp en nivå. Tror detta kommer bli bra, kanske jag lär mig franska denna gång.

Efter skolan så var jag och uträttade några ärenden och agerade guide till en trevlig tysk i klassen. Dagens bästa var dock att vi sedan käkade lunch på Pain & Cie, som jag längtat efter deras Sallad Berger - varm chévre, soltorkade tomater, valnötter, serranoskinka och en massa grönsaker. Loved it!


(mobilbild)

Nu är det dags för första läxan. Efter det ska jag bädda ner mig och hoppas att jag kan sova bort snuvan som jag åkt på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0