Panik!!

Min packning vägde nyss 30kg! Jag får ha 23kg och efter det får jag betala. Jag har gett mig själv lov att ha två kilos övervikt på packningen. När jag nyss insåg hur tung min packning var och hur dyrt det skulle bli så fick jag viss panik. Hur fan skulle jag få bort 5 kilo?! Allt som fanns i väskan var enligt mig sånt som jag MÅSTE ha med mig.

Nu har jag i alla fall gjort ett litet försök att minska vikten. Har plockat bort några förpackningar runt saker, någon tröja som jag kanske inte kommer använda, några nagellack (hallå! jag ska ju till en plats där Sephora finns, kan ju köpa nya fina!) och bestämt mig för att ha dubbla sjalar, en extra kofta och en del tunga smycken i morgon. Nu väger packningen 22,1 kg! MEN, jag ska ner med lite hygienartiklar i morgon bitti oxå. Men jag känner mig sjukt nöjd med min prestation. Nu återstår att se om jag har passet, biljetterna och bankdosan med mig när jag väl är framme. Vem vet, jag kanske har rationaliserat bort sådana saker till fördel för mina leopardskor som jag får ont i fötterna av...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0