Det här blir nog riktigt bra!

En kort uppdatering om gårdagen. Tåg och flyg var i tid. Så pass skakig inflygning till Montpellier att nödutgångs-skyltarna tändes och passagerarna applåderade då vi landat. Jag hade inte tid att bli rädd, jag hade full upp med att bli åksjuk av alla tvära kast fram och tillbaka. Flygbussen tog igen för förra årets oflyt. Så fort jag, och endast jag, klivit på så styrde den in mot staden. Hotellet var bra, killen i receptionen söt och frukosten god. Nattbutiken är kvar och har öppet, dock har de världens surrigaste killen bakom disken som tjatade om att jag skulle stanna och äta med honom eller i alla fall kolla på film. Tror jag måste hitta en ny nattbutik nu om han ska tjata sådär. Jag pratade i alla fall en massa franska.

Idag då? Har fått mitt rum. Riktigt mysigt får jag nog lov att säga. Med tanke på storleken på min packning så är det tur att jag fick en stor garderob i mitt rum. Delar lägenhet med en svenska och två Schweizare varav en inte varit här på flera veckor för hon hänger med sin pojkvän. Kvinnan som äger lägenheten bor våningen ovanför med sin dotter. De bjöd upp mig på te, det slutade med fisksoppa, någon risgrej, bröd och ost, frukt och intressanta samtal om kvinnoideal, film, kultur och lite annat. Trevligt värre! Som vanligt var jag rekordsnabb att packa upp alla mina saker och har varit ute och handlat lite frukost till i morgon. Och för er som undrar... självklart så köpte jag även en påse saltade chips!

Skulle vilja ut och promenera men it's raining cats and dogs här så jag blir nog inomhus. Ska vara en Orangina som lockar ut mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0