Livet på landet...

Något håller på att hända med mig! Jag vet inte om det är positivt eller ej. Men jag tror att jag gillar det här lantlivet... än så länge. Igår var jag ut i skogen och plockade kantareller, i morgon är det blåbär och vinbär som gäller. Kvällen i morgon kommer därmed att ägnas åt pajbakning och saftkokning. Funderade idag på om man på något vis skulle kunna försörja sig på att bara pyssla med sånt här. Kanske är det självförsörjning som är lösningen.

Har dessutom fått en på tok för hälsosam dygnsrytm. Jag somnar ofta runt tolv och vaknar av mig själv vid åtta. I morse hade jag hunnit travat ved, rensat ogräs och hört björnen brumma innan klockan var 10 (!!!). Hur ska detta sluta?! Till följd av lantlivet och den vettiga dygnsrytmen så blir det dessutom mindre TV och mindre tid framför datorn. Har tagit en del bilder som jag vill lägga upp här, men de behöver först föras över mellan dator och kamera. Känner inte att jag har tiden för det nu, får passa på nästa gång det regnar. Man skulle ju kunna tycka att jag skulle kunna göra det nu medans jag skriver detta inlägg, men det hinner jag inte för nu ska jag återvända till bullbaket som pågår i köket. I morgon kanske, innan bärplockningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0