En sockerbagare här bor i staden, hon bakar kakor mest hela dagen. Hon bakar stora, hon bakar små, hon bakar några med socker på...

Inte för att jag brukar behöva ursäkter för att baka, men idag hade jag en ursäkt att baka MASSOR. Tommy, min styvfar, fyller år på torsdag så idag intog jag köket. Det blev inte sju sorters kakor men i alla fall 4! Tre sorters småkakor och en mjuk kaka. Känner att min generation har underskattat småkakorna - "torra kakor". Det behöver inte vara stora fina cupcakes med en massa kladd eller häftiga tårtor, småkakor är inte helt fel det heller! Men självklart, jag ska göra tårta innan torsdag oxå men det blir en lite enklare variant.

Här är resultatet: syltsnittar, chokladsnittar, bondkakor och kafferutor/kärleksmums. Om ni är på jakt efter recept så säg bara till.



Kanske är dags för mig att öppna det där kafét jag pratat om ett tag...



Kommentarer
Postat av: Anonym

Gör det. Jag fixar affäriden och bokföringen :-)

2011-08-18 @ 10:15:52
Postat av: Karolina

Är sugen på det, men det blir nog inte i denna stad och helst inte i detta land :)

2011-08-21 @ 22:48:11
URL: http://amertume.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0