Precis som det ska vara...

Antar att jag måste börja med att be om ursäkt för min bloggsvacka, men jag har helt enkelt varit för upptagen denna vecka. Nu är allt som det ska vara, veckan som gått har varit precis sådär som det var förra året.

Måndag - planen var egentligen bara ett quiz på en engelsk pub med lite folk från orten. Det slutade så som det gjorde många måndagar förra året: JD-shots och efterfest. MEN! Jag tog mig upp på tisdagen och gick till skolan! Kändes visserligen som om jag hade bomull i huvudet men det funkade.



Tisdag - Badpremiär!! Som jag längtat. Skulle gissa att det var ungefär 15-16 grader i vattnet... med andra ord badvänligt.



Onsdag - mer strand, fler fräknar! På kvällen anlände Madde och med tanke på vilken veckodag det var så gick vi självklart ut. Vi var tvungna att se om Le Fizz fortfarande var bra på onsdagar och det var det helt klart. Mycket folk och mycket dans.

Torsdag - tro det eller ej, men mer strand! Känns lite konstigt att jag redan i april börjat få en bränna och redan nu har börjat flagna på näsan. Kvällen spenderades sedan på Mi Barrio med tapas och rödvin. Egentligen skulle kvällen ta slut där men efter att vi sprungit på en gammal bekant från förra året som var på strålande humör så avslutades även torsdagen med dans, denna gång på Rockstore.

Fredag - läs ovan! Dock inga tapas. Fredagen var helt otroligt varm. Som svensk högsommar, typ 30 grader. Tur att jag var på stranden annars hade jag nog inte överlevt. Vet att det kommer bli varmare här, men tills dess tänker jag att jag ska ha vant mig. Kvällen avslutades i riktig Le Huit-anda - samma DJ, samma musik, massor av dans.



Lördag - jag och Madde hängde lite i stan och jag var nära att avlida av värmen. Vet inte om det var värmeslag/solsting som fick mig att gå och boka en tid hos en frisör. Fick tid samma dag och nu är mitt hår kortare än någonsin. Men om två veckor eller så så kommer det vara perfekt. Kvällen blev lugn, det blev middag och vin med Timo (en skön tysk snubbe som åkte hem idag söndag). Min kropp hade vid det här laget börjat protestera mot veckans leverne så det blev en tidig kväll. 

Söndag - efter att ha vinkat av Madde vid tåget så blev det en stunds parkhäng. Tack vare stark vind så kunde även jag vistas utomhus i stan idag. Egentligen har väl den här veckan varit precis sådär som det ska vara när man är i södra Frankrike. Men jag känner att nästa vecka ska bli betydligt lugnare. Ska bli lite mer ordningsam nu. Har börjat mitt "nya" liv genom att tvätta mina kläder och dammsuga mitt rum. Nu ska resten av kvällen bestå av studier. Skulle dock vilja ta en dusch först, men eftersom allt är som förra året så har vi såklart inget varmvatten idag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0