Gårdagens bästa...

"Råkade" blir en liten utgång igår. Innan vi gick på Rockstore så satt vi ute vid en av kyrkorna här i stan och drack vin. Vi fick då sällskap av ett gäng franska snubbar som spelade gitarr och snackade. Fick då bästa frågan hittills: "Är någon av dina föräldrar fransk? Du pratar så bra franska" Score! Synd bara att jag inte kan prata franska på samma sätt i skolan. Är verkligen sämst på att prata under lektionerna, tror det beror på att man då liksom måste göra rätt. När jag pratar med "mannen på gatan" så slappnar jag av mer och då kan jag ju få fram några ord i alla fall! Pratade franska hela kvällen igår! Vem vet... jag kanske kommer lära mig det här j-vla språket denna gång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0