Det här kan inte sluta annat än illa...

Att vi får en borglig regering i 4 år till trodde jag var illa nog. Men efter dagens regeringsförklaring står det klart att det kunde bli värre. Jan Björklund får ansvar för högskole- och forskningspolitiken och Nyamko Sabuni blir kvar i regering... utan tvekan dagens sämsta nyheter! Jag har alltid sagt att oavsett i vilket land jag bor i den dagen (om!) jag får barn så ska mina barn gå i svensk skola. Jag måste nog ändra inställning i den frågan. Det segregerade utbildnignsväsende som Björklund vill skapa är inget för mina barn!

Jag tänker inte påstå att nyheten om SD's uttåg ur Storkyrkan är en dålig nyhet, även om den är upprörande. Jag tycker snarare att det är bra att de visar det svenska folket vilka de egentligen är. Om de fortsätter på det här viset kommer det knappast behövas motkampanjer inför nästa val, de kommer på egen hand se till att de tappar väljarnas stöd. Hoppas jag! Jag hoppas att svenska folket förstår att de måste rösta på partier vars kandidater besitter någon form av intelligens.

Men ställer mig dock frågande till huruvida ett besök i Storkyrkan ska vara en del av riksdagens öppnande?! Stat och kyrka har trots skiljts åt för länge sedan. Antar att det är traditionen som styr i detta fall. Men det borde ju SD gilla... de vill ju bevara svenska "fornminnen så som exempelvis julafton" Idioter! Fornminnen.. julafton?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0