En gång för alla..

Jag vet inte hur många gånger jag hamnat i en diskussion om huruvida Göteborg ligger på Sveriges baksida eller framsida. Den framgångsrika professorn i ekonomisk historia Lars Magnusson säger följande: "Ibland har man i allmänna ordalag hänvisat till Östsveriges "efterblivenhet" i förhållande till Väst- och Sydsverige"

Så, då var saken avgjord! Lars Magnusson är lite utav en husgud på min institution så jag tar detta som sanning. Med andra ord kan vi en gång för alla konstatera att västkusten är Sveriges framsida!


Kommentarer
Postat av: mika

håller fullständigt med!

2010-11-04 @ 01:01:58
Postat av: mika

håller fullständigt med!

2010-11-04 @ 01:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0