Som en söndag ska vara

Hela helgen har jag klagat på "ungdomarna" här som sover bort hela dagarna efter att de varit ut och slirat. När solen skiner och man bor vid Medelhavet är bakisdagar inte riktigt ett alternativ. Ja jag vet... har blivit värsta tanten.

Igår blev jag därmed tvungen att visa vart skåpet ska stå. "Rullade hatt" i lördags och kom hem vid 5 på morgonen. Trots det klev jag upp klockan 9 för att hyra cykel och fara till stranden. Ok, jag kan erkänna att jag förmodligen tagit en sovmorgon om det inte varit för mitt predikande i lördags. Men det var helt klart värt att vara lite trött. När jag satt mig på cykeln så insåg jag hur mycket jag saknat att cykla. Dessutom var det underbart i vattnet när vi väl kom till stranden (med Donken-frulle inräknat tog det två timmar att komma dit).

Nu vet vi dessutom att det faktiskt går att hyra cyklar, innan har det alltid varit något som krånglat. Det underlättade jättemycket att tjejen som jobbade på cykelstället var norska.

(Mobilkamera... därav kvallen)



Vin... här var det vin!



Lagunen innan havet och stranden








Kommentarer
Postat av: Eline

Tommel opp :D

2010-05-24 @ 17:40:21
URL: http://elineinfrance.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0