Soirée suédoise

IKEA bjöd upp till påskfest ikväll. Åtminstånde vad det var vi trodde. Annonseringen utlovade en svensk kväll där man kunde äta påskmat. Vi gick alla och hoppades på sill, köttbullar, ägg, lax och allt annat som man brukar äta (här går åsikterna isär). Vi blev en aning besvikna när vi kom fram. Den svenska påskmaten bestod av en sallad med några få räkor och ägg, lamm med dill och chokladtårta. Det var inte vad någon av oss hade förväntat sig. Lamm med dill var inte jag så sugen på (ingen annan heller för den delen) så jag bytte ut det mot köttbullar. Maten var inte på något vis äcklig men det var inte vad vi hade hoppats på. Men köttbullar och gräddsås (dock med pommes), chokladtårta och lingondryck kan ändå glädja mig vilken dag i veckan som helst.



Nu inväntar jag att SVT ska lägga ut kvällens avsnitt av Så ska det låta på webben. Blir en lugn kväll med andra ord. Om vädret tillåter så ska vi fara till stranden i morgon. Ni som sett gårdagens inlägg vet att det är varmt nog för ett dopp nu. Bara för att retas vill jag tillägga att vi idag hade 20 grader i skuggan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0