2010-01-11

Gör ett nytt försök med datumgrejen. Funkar inte lika bra att ha datumrubriker sedan det blev tvåtusentio.

Känner mig konstig idag, känner en känsla som jag inte känt på ett tag... jag känner mig hyfsat fylld med energi! En av förklaringarna kan nog vara att det kändes som om tentan i lördags gick vägen. Mest tror jag att det är för att jag spenderade hela gårdagen i köket. Jag och mamma bakade bullar och kaffekaka. Jag bjöd mamma på brunch och sedan styrde jag upp middagen. Älskar verkligen att laga mat och baka. Kanske är det så att mitt framtidsjobb inte är som byråkrat utan som kaféföreståndare?! Har tänkt tanken förr och den känns lockande.

Var med om något galet i morse. Vaknade upp och det fanns 94 000 på mitt konto!!! INTE varje dag kan jag meddela, oftast står det typ 0. Men glädjen var kortvarig, en stund senare hade jag betalat kursavgiften och boendet i Montpellier och sedan förde jag över resten på ett e-sparkonto. Så nu är läget som vanligt igen, inte noll men nästan. Grymt skönt i alla fall att CSN pengarna trillat in och jag har betalat det jag ska, nu är det bara till att fortsätta nedräkningen till avfärd.

Vad är egentligen grejen med Avatar? Det har varit min tanke under en längre tid och jag har inte fattat varför det varit sådan hype kring filmen. Igår var jag och såg den med min äldste storebror. Nu fattar jag vad allt ståhej varit om. Grym film! Otroligt vacker film rent bildmässigt (trots att de inte visar den i 3D i Sunksvall) men framför allt gillar jag all symbolik i filmen. Kritik mot gruvindustrin, privatiseringar, avsaknaden av respekt för naturen, USA's agernade i Irak, osv osv. SE DEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0