Årets...

Överger genast tanken på att bara ha datum som rubrik, såg så konstigt ut när det blev 2010. Kolla själv få ni se: 100101. Ser ut som ett telefonnummer eller så, typ ett larmnummer eller nummerupplysning.

Det här blir inte bara årets första inlägg, det är även mitt hundrade inlägg. Borde man fira ett sådant jubileum?! Hipp hipp hurra! Detta jubileumsinlägg blir en summering av 2009

Årets album pop
The XX - XX

Årets album folk

Mumford and sons - Sign no more

Årets låt
1. Florence + the machine - Dog days are over
2. Black Lips - Drugs
3. Gossip - Four letter word

Årets partypepplåt
1. John Farnham - Your the voice
2. Moneybrother - Guess who's gonna get som tonight
3. The Soft Pack - Nightlife
Vet att ettan och tvåan inte direkt är låtar från året, men de absolut bland de mest frekvent spelade i Lindkvistskans hem på fredag- och lördagkvällar. Kan lugna er oroliga själar, Whitneys I wanna dance with somebody lever än!

Årets svenska album
Taxi taxi - Still standing at your back door

Måste nämna Wildbirds and peacedrums! Albumet "Heartcore" är från 2007 men jag fann dem i år och de är fantastiska!!

Årets liveupplevelse
1. Antony and the Johnsons + Göteborgs symfoniker - Way out west
Det är inte ovanligt att jag fäller en tår mot slutet av en spelning, men denna spelning var så fantastiskt vacker att jag torkade tårarna från första låten till sista. Den genuina kärlek denna man utstålar tillsammans med en unik ödmjukhet inför sin storhet och den underbara musiken till det blev för många känslor på en gång för mig.

2. Artic Monkeys - Way out west
När gick Alex Turner och blev snygg?! Grymt impad av AM's trummis. Sett AM tidigare, på Roskilde, men detta var en mycket bättre spelning. Förmodligen för att det var senare på dagen och jag var mindre bakis.

3. Crookers - Way out west
En kokande publik på Världskulturmuseet och grym musik = dans dans dans

4. Wolfmother - Way out west
Vad säger man?! Grym spelning!

5. Laleh - Sagateatern, Umeå
Underbart!

Årets livebesvikelse
Håkan Hellström - Idun, Umeå
Var kanske dumt av mig att se honom på en inomhusspelning mitt i vintern med halva publiken sittande ett halvår efter att jag sett honom i strålande sol på ett kokande Way out West, där publiken avgudade Håkan och Håkan avgudade publiken

Årets skandal
Att Tokio Hotel fick en EMA istället för Kings of Leon när de båda var nominerade till Bästa grupp

Årets bästa köp

Canon Eos 1000D

Årets bästa beslut
Mitt beslut att dra till Frankrike. Även om jag inte åkt än så vet jag att jag inte kommer ångra mitt beslut en enda gång

Årets ångest

Uppsatsen! Ger ingen vidare förklaring, bara att tänka på den får mig att må dåligt


Nu fastnade jag... Funderar på vilken bok som var bäst. Så jag tar en paus, kanske blir mer sen. Äter en varmkorv istället

Vad tycker du var bästa med 2009?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0