When in France...

Frankrike är känt för många saker; vin, baguetter, romantik, randiga tröjor osv men även för att de har en viss förkärlek till att protestera och strejka. Något jag beundrar, när de är missnöjda så säger de ifrån. Så... when in France...

Jag har precis mailat hon som är boendeansvarig på skolan och bett om ett möte för att prata om min boendesituation. Meddelade trevligt med bestämt att det den nuvarande situationen är ohållbar och att jag inte betalat 30 000 för att bo såhär! Alltså för samma summa hade jag kunnat betala en årshyra på min lägenhet i Umeå, här räcker det till 4 ½ månad.

Får se om jag får något svar och om vi kan göra något åt äcklen jag bor med!

Kommentarer
Postat av: Helena

Det är bra att du tar seden dit du kommer, men jag tänker att du ju har en viss vana av att vara en sån som säger ifrån även i vanliga fall... :) Hoppas du får svar nu bara och att det kan tänkas hända nåt...

2010-02-16 @ 22:12:37
Postat av: Karolina

Hehe, ligger nog lite sanning i det. Har väl en historia av att vara en sån där obekväm sak :)



Var på möte idag med hon som har hand om boendet och de ska prata med alla de vidriga människorna. Blir det inte bättre så skulle jag återkomma. Nu väntar jag istället på att helvetet ska bryta ut här hemma. De lär inte vara så glad på mig. Men vet du vad?! Det skiter jag fullständigt i :)

2010-02-17 @ 15:26:18
URL: http://amertume.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja på dom bara. Bra att du är en "obekväm sak". Det är din tid som du sett fram mot och då ska inte andra få förstöra. Lite vett borde dom väl ha.

2010-02-17 @ 21:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0