Hur tänkte de här?!

Tre veckor i Montpellier och några funderingar har dykt upp, saker som för mig inte är logiska.

1) Fransmän/fransyskor verkar vara besatta av att inte lukta illa. Alltså förstå mig rätt, jag menar inte att vi svenskar luktar illa eller borde lukta illa. Men här har det gott lite överstyr. Varför har man parfymerat toapapper?! Eller varför är bindor parfymerade?! Är det verkligen hälsosamt att något som ska vara "där nere" är parfymerat?! Det är då inte vad jag har fått lära mig!

2) Varför är tvättsvampar och disktrasor fuktade när man köper dem? Alltså när man öppnar förpackningen så är de redan våta. Borde inte det göra att de snabbt blir lite ruttna?!

3) Varför går fransmän med ytterskorna inomhus? Alltså jag vet att det sker i betydligt fler länder än i Frankrike. Men här är det hundbajs och hundpiss exakt överallt. Det ska tydligen ge tur om man kliver i hundskit. För mig ger det inte mer än dålig lukt (säger emot deras handlingar under punkt 1) och skitiga hem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0