Det var en gång en holländare

Ok, innan jag kan dra igång "Dagens holländare" måste jag ju ge er en liten beskrivning av de små otäcka djuren jag bor med. Kortfattat kan man beskriva dem som nonchalanta, dryga, bortskämda och vidriga 18åringar. De här framför allt lärt mig en sak: 18 år i Nederländerna och 18 år i Sverige är två heeelt olika saker. För att ge ett lite mer utförlig bild av hur de är tänkte jag ge en liten beskrivning av hur de agerar i olika situationer.

I klassrummet
Vi har en liten diskussion om vad som är tillåtet eller inte i Frankrike och de länder som vi i klassen kommer ifrån.
Läraren: Är det förbjudet att röka på barer i Holland?
Holländaren: Normalt: ja, för mig: nä jag bryr mig inte

På krogen
De hinner inte mer än komma innanför dörrarna så står de på borden och dansar

I köket
Kan egentligen sammanfattas med ett ord: VIDRIGT
  • Flott överallt, vilket i sig är skitkostnigt med tanke på vad de äter (se nedan)
  • Spillda saker lämnas att torka in i golv/bänk/bord/what ever
  • Diska för dem är samma sak som att skölja av poslinet en gång med kallt vatten. Om de överhuvutaget "diskar", oftast lämnas disken bara på hög i förhoppningen att någon annan tar tag i det
Resultat? Jag har numer egen skärbräda, glas, tallrik och diskhandduk. Dessutom är jag nog i deras ögon mest en tråkig gammal brud som gnäller över hur det ser ut i köket.

Matvanor
Vitt bröd, nutella och chokladströssel
Vitt bröd, nutella och chokladströssel
Vitt bröd, nutella och chokladströssel
Vitt bröd, nutella och chokladströssel
Vitt bröd, nutella och chokladströssel
Vitt bröd, nutella och chokladströssel
Frukost, lunch, middag, mellanmål - spelar ingen roll, kosten är densamma

Holländarna bjuder in till fest
I höstas hade de holländska brudarna bjudit in till fest. Det fanns några regler för denna fest
1) Alla tjejer i korridoren skulle köpa varsin flaska vodka
2) Alla tjejer skulle bjuda in minst en kille var
3) Inga tjejer fick bjudas in


De är typ som ett gäng 14åriga svenskar som far till Sunny beach, Kos, Ayia Napa eller annan festdestination.


(Vet att det egentligen är fel att kalla dem från Nederländerna för holländare, det är som att kalla alla svenskar för dalmasar. För det är så det är egentligen, Holland är en del av Nederländerna. Men det är så mycket lättare att säga och skriva holländare så jag kommer fortsätta med det)

Kommentarer
Postat av: Eline

Haha. Bra, Karolina :D

2010-02-12 @ 16:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0