Ledig!

Känns som om jag jobbat varenda dag denna sommar. Så det känns otroligt skönt att nu vara ledig 5 dagar. Lite trist dock att ledigheten var tänkt för Way out west men det satt plånboken stopp för. Min första lediga dag ägnade jag åt sånt där småpyssel som man inte hinner med annars. Städade lite i garderoben, har kollat över vilka prylar som ska med till Umeå (åker om två veckor!!), städat mammas skafferi och bakat lite. Har även hunnit med att sortera lite på datorn, gjort backup på musik och filmer och kollat på lite film. Men bäst av allt är att jag nu äntligen har målade naglar igen. Det är nog det tråkigaste med att jobba inom vården, att man inte får ha nagellack. Har känt mig halvnaken hela sommaren men nu är jag "klädd" igen!

Gårdagens bakverk: äppel- och rabarberpaj med knäckskal



Efter en stunds beslutsångest så slutade det med ett säkert kort... någon form av rött




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0