Har tydligen blivit bättre

Insåg precis att jag inte berättat att jag förra tisdagen flyttade upp en nivå. Numer är jag på B1, den där nivån som jag var upp och vände på för några veckor sedan. Går mycket bättre nu. Alla i klassen började på den nivån samma dag och vi är alla ungefär lika duktiga/dåliga. Första dagarna fick jag till och med möjligheten att glänsa lite med några tempus och några uttryck, men idag var jag tillbaka i verkligheten igen.

Alltså seriöst... på hur många sätt kan man egentligen säga att jag HAR gjort något?! Imparfait, passé composé, plus-que-parfait, passé simple..... aaahhhh! Och vad är det för fel på att ha regler för språket som inte innehåller undantag?! Men men, som tur är så är det inte bara jag som ser ut som en fågelholk ibland, det gör även de andra i klassen så det är ju en liten tröst. Men viktigast av allt är att jag ändå känner att det går framåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0