Regn regn och åter regn

Så sjukt tråkigt väder! Tycker egentligen att det är lite mysigt med regn. Ljudet mot fönstret och känslan av att det är helt ok att bara ligga på sängen och kolla på tv. MEN! När det har regnat en hel månad så slutar det vara mysigt! Har sällan varit så trött och oinspirerad som jag varit denna månad, få saker som känns roliga just nu.

Varje år önskar jag mig snö till min födelsedag (5/12) och vid några få tillfällen har min önskan slagit in, men i år är det nog inte ens någon idé att jag önskar mig det. Sedan jag var liten har jag haft en fantasti om hur fantastiskt det vore om det över en natt kom så mycket snö att man istället för gator fick ha ett tunnelsystem för att ta sig fram. Alltså tunnlar i snön. Alla skulle gå runt med varsin lykta i handen och det skulle vara så tyst och mysigt. De som bodde i Gävle det år då hela Gävle blev insnöat kanske protesterar mot min fantasti och säger att det inte alls är så mysigt. Men jag fortsätter drömma om den morgonen då jag vaknar upp och detta har blivit verklighet. Tills dess känns det som att det närmsta vi kommit i år till att få det lite vitt på backen var frosten som var igår.



Så underbart det vore om allt regn som fallit i november istället hade kommit som snö!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0