Jobb jobb jobb

Det är vad mitt liv består av just nu... jobb.

Utöver att vandra i sjukusets korridorer har jag i praktiken bara varit hemma och gosat med valparna, shoppat lite och träffat mina brorsdöttrar. Idag var det visserligen dags för årets första dopp i havet. Kan meddela att det var helt fantastiskt. Men jag som ALDRIG bränt mig förr (typ, gör undantag för den där gången på Rhodos 97 och Roskilde 07) går nu med knallröda axlar och svidande läppar.

Helgen kommer dock att ha ett annat upplägg än tidigare helger i Sundsvall denna sommar. Torsdag, fredag och lördag kommer att bestå av sol, bad, öl och musik. Är, hör och häpna, ledig i dagarna tre. Och som av en händelse sammanfaller denna ledighet med Gatufesten. Kan tänkas vara så att jag bad min chef om att få vara ledig denna helg. Vädret brukar för det mesta vara underbart under Gatufesten så badkläderna är i praktiken redan packade. Om kvällarna kommer det drickas öl ur plastmugg och skrålas till lite skön musik. Line-upen till denna "årets händelse" i Sunkan ser bättre ut än vad den brukar. Den brukar bestå av Carola, Uggla, E-type och Takida vartenda år. I år bjuder dock Jerry Williams, Moneybrother, Soundtrack of our lives, A-camp, Marit Bergman, Miss Li, Adiam Dymott, El Perro del mar, m fl upp till dans och sång. Största skrällen tycker jag dock att Ace of Base är, de måste ha slut på pengar eller nått sånt. VARFÖR skulle de annars fara ut på turné? En än större fråga är: VEM FAN VILL SE DEM?!

Bästa minnet från förra årets Gatufest


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0