Inom kort....

... presenteras första ämnet till Baronens och Snusvänsterns bloggduell!

Jag har fått äran att välja ämne till denna duell och har spenderat helgen med att klura ut något trevligt. Har kommit fram till att det kommer bli flera ämnen så att det blir lite variation. Ämnena kommer att presenteras som "Veckans ämne" och kommer vara av väldigt varierande karaktär, högt och lågt, brett och smalt.

Men först tänkte jag att de två kombatanterna skulle få en chans att presentera sig. Läs bland kommentarerna

Kommentarer
Postat av: Baronen

Jag är Baronen. Jag är också Aaron.

Man skulle kunna tänka sig att det är samma person. Det är det också.

Baronen är nämligen bara ett smeknamn, eller vad man ska kalla det.



Vem är jag då?

Jo, jag är en snart 30-årig hobbytyckare som till och från skriver frekvent på min blogg "Baronen, dum, men lättroad".

Jag vet inte om taglinen egentligen är så talande för mig. Jag är inte särskilt dum, snarare tvärtom. Jag är hyfsat smart och väldigt snäll.

Jag vet inte om jag är så värst lättroad heller. På vissa sätt är jag det. Jag skrattar till exempel nästan alltid när någon säger "bajs", men jag skrattar sällan åt skämt.

Jag är en troende liberal, det kan nog vara vettigt att berätta, eftersom min kombattant redan i sitt bloggnamn berättar åt vilket politiskt håll han är lagd. För mig betyder det att jag tror att ett liberalt grundat samhälle är det system som skulle gynna flest människor. Det betyder dock inte att jag på något sätt är övertygad partipolitiskt.

Vad mer? Jo, jag tillhör den grupp av människor som tror att "staden" "Umeå" bara är en social konstruktion.

I övrigt tycker jag om SVT-Play, kristen pop och rock, Gustaf Fröding, fransk mat, rött vin, flip-flops och mina två sommarnöjen, medan jag ogillar insekter, housemusik, persienner och tror att spindlar är en inkarnation av Satan.



Jag tror att det får duga för nu.

Nu är jag redo att duellera!

2009-06-01 @ 13:46:53
URL: http://baronaxelsson.wordpress.com/
Postat av: Snusvänster

Det finns gråsossar, rödvinsvänster, frasradikaler och en massa andra politiska prefix. Jag är snusvänter i första hand, i andra hand är jag Robert Östberg.



Jag är en 27 år gammal snart pensionerad kårbyråkrat.Gift är jag också. Peppar gör jag på Pär Lagerkvist och gamla VM-finaler i fotboll. Mina moments i livet innehåller oftast svart kaffe, en stor snus eller Lauryn Hill. Jag är rätt glad, pratar högt i telefon och har faktiskt aldrig förlorat i TP. Har svårt för höga höjder, få upp förpackningar och allt som är uppbyggt på ettor och nollor.



Snusvänstern är är den nya folkrörelse som hitills bara rymmer mig. Men gott folk, fraserna behöver funktion och ord behöver handling. Snusvänstern är förgrymmad att det som kallas det politiska samtalet idag pluttifierats till den milda grad att dom som samtalar bara säger meningar bestående av tre ord utan innebörd. "Alla ska med" typ. Inom snusvänstern kommer man väldigt sällan citera Marx, Rand eller någon påhittad väljare som får ge tillfälligt alibi. Leve den bildade arbetaren helt enkelt, den som alltid brytt sig mer om sitt snus än Manifestet och som alltid kommer veta bättre än ombudsmän och kårbyråkrater som mig.



Kort om min motståndare. "Aaron" är en mycket sympatisk och trevlig person, en sån som man inte blir ett dugg arg på om han lägger upp fötterna på bordet var min första tanke om ni förstår. Jag respekterar dig "Aaron", men räds dig inte. Snusvänsterns trupper väntar på marschorder och kommer visa att Umeå inte flankeras av några postmoderna situationstecken.



Låt oss börja!



2009-06-01 @ 20:40:43
URL: http://snusvanster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0