Ett år med mobilkameran

Rensade min mobil idag. Insåg att jag inte tar allt för många bilder med mobilen men de som fanns visade det senaste året i mitt liv. Tänkte återge mitt år för er med hjälp av dessa bilder. Eftersom bilderna är tagna med mobilen så är inte kvallen den bästa.

Umeå universitets campus när det är som bäst, på försommaren



Hemma i Sundsvall var det lugnt, enda händelsen var Gatufesten (trots att Håkan spelade så måste jag nog säga att hans gamla sidekick Timo var gatufestens bästa) och Winnerbäck-turnen (Miss Li var det bästa på den turnén)



Ett litet glas med alkoholhaltig dryck har många namn. Jag har hört varianter som snaps, stänkare, shot osv. Men under Gatufesten blev jag bekant med en ny benämning på denna dryck - Pruttare. Vill även du prova en Pruttare så får du bege dig till Svenssons kök & bar på Stora torget i Sundsvall



Sommarens höjdpunkt var Way out west i Slottsskogen, Göteborg





Sju timmars tågresa, enkel väg, kräver sysselsättning (fick en del konstiga blickar, särskilt från de äldre damerna på tåget)



Innan det bar av norrut till Umeå igen tog jag och mamma en tripp med MS Medvind i Sundsvalls skärgård. Underbart vackert (och mycket god mat)



När jag flyttade norrut trodde jag att jag skulle få riktiga vintrar, i år skedde det!



Två livespelningar har det blivit i Umeå, tyvärr inte fler. Håkan för tredje gången på ett år och Laleh för första gången någonsin



Påsk i Sundsvall - en Minttu för Sofies Jonas. Skål!



Snö, sol och morgonpromenad är en oslagbar kombination



Första handledningen till uppsatsen



Det var ett år, dags att börja nästa år med mobilkameran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0