T.G.I.F

Vilken start på helgen! Råkade ramla över ett nytt band på Spotify! Skulle leta upp Marit Bergmans "Nightlife" efter att läste lite artiklar om den klubb-kvällen som låg till grund för den låten. Den där höstkvällen 2000 på Sthlm-klubben Nightlife där Håkan Hellström hissades upp i taket och svingade sig runt i krokar som satte i taket (åååh vad jag hade velat vara där). När jag lyssnat på den låten spelar sedan Spotify upp nästa låt för mig. Det var The Soft Pack med låten Nightlife. Plötsligt hade jag funnit bästa peppmusiken för kvällen! Bandet från San Diego har hittills släppt en fullängdare - The Muslims (2009). The Muslims är även deras tidigare bandnamn.

Ni finner dem på Spotify och nedan får ni ett smakprov. Tyvärr fanns inte låten Nightlife på youtube annars hade ni fått den, riktigt bra pepplåt!



Bra eller anus?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0