Igång igen

Åter i Umeå!! Som jag har längtat! De sista veckorna i Sundsvall hade jag otrolig hemlängtan och igår var det äntligen dags att fara norrut igen. Nu kommer jag att återuppta det här med bloggandet. I sommar har jag mest kollat mailen en snabbis och sedan stängt av datorn, nu lär jag återgå till gamla dator-vanor (alltså slösa för mycket tid vid vår tids "dum-burk").

Kommande veckor kommer troligen mat vara ett återkommande ämne i denna blogg. Från och med i dag äter jag nämligen LCHF-kost (fast jag har tolkat lite själv för jag köper inte riktigt allt med den kosten), alltså den mat som Annika Dahlqvist uppmärksammats för. Vi får se hur det går, håll gärna en tumme eller två för mig. Känner mig just nu peppad men det kan svänga fort. Lördagar kommer framöver vara den dag då jag väger och mäter mig, så jag antar att partypeppen härmed inte kommer att infinna sig på lördagar. Eller, partypeppen kanske kommer vara än större än tidigare. Målet är 15 kg innan Frankrike, alltså Februari. Är visserligen peppad att komma igång med träningen och då är det svårt att mäta förändringen i vikt, så i centimeter skulle jag inte gråta om 20 cm försvann i midjan.

Har ni några bra tips på god LCHF-mat så tar jag tacksamt emot tips, kom bara ihåg att jag inte har någon ugn.

Kommentarer
Postat av: mika

hej svejs!! här är adressen till sidan jag pratade om. det är ett forum för lågkolhydratkost, behöve itne bara vara LCHF, men bland annat det!! folk har skrivit in isina bästa tips. kolla vänsterspalten där finns olika rubriker och trådar!hittat supergoda saker här!!

http://kolhydrater.ifokus.se/

2009-09-01 @ 14:40:42
URL: http://mikano.blogg.se/
Postat av: Clara

En klassiker är ju köttfärsbiffar (fläsk eller köttfärs) blanda med ägg, kryddor, grädde, oliver och fetaost (alt ädelost). Inget ströbröd! Blir svingott och är lätt att göra storkok och frysa in. Sen bara lite sallad, dressing till!

2009-09-11 @ 18:59:58
URL: http://clarafardigaga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0