Klämdagar borde vara fransmännens grej...

Finns det en anledning att vara ledig eller arbeta så lite som möjligt så brukar fransmännen ta vara på den möjligheten enligt min erfarenhet. Men en sak har de missat. Vad hände med klämdagarna?! På torsdag (när Jesus ska ut och flyga) så är vi ledig från skolan (tro mig, det är ingen självklarhet, vi gick i skolan på långfredagen) men på fredag är det åter till skolbänken igen. Med tanke på att det är FISE och att jag får besök från Sverige så hade ju en klämdag suttit perfekt. Tror jag ska gå efter den svenska almanackan och ta ledigt på fredag. Tänker gå efter devisen: "I Sverige gör vi såhär och vårt system är bättre"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0