"Hej det är jag som är döden"

Meteo France (franska SMHI) påstår att det måndag-onsdag ska bli 33-35 grader varmt. Herregud! Jag är inte redo för detta än! I helgen har det varit runt 27 grader och det har varit lite utav en näradöden-upplevelse och nu ska det alltså bli varmare. Idag önskar jag bara en sak: åska! Skulle behöva ett ordentligt regn och något som rensar luften. Helgens väder har dock fått mig att förstå varför allt går lite långsammare här än hemma, varför folk bara strosar fram på gatorna och varför kassörskan på matbutiken tar en liten paus för att filosofera varannan minut. Det är värmen. Det går inte att göra något i ett högre tempo helt enkelt. Nu är de visserligen långsamma här året om men det är nog bara träning för att överleva sommarmånaderna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0