Livet på landet 6...

Cyklade idag 1,2 mil för att köpa ströbröd! Visserligen var det tur och retur, men ni ska veta att de sista 3 kilometrarna på hemvägen är i stil med bergsbestigning. Och när man tror att man nått toppen och svetten rinner ner längs halsen, då återstår ungefär en kilometer. Men men, det är bra träning!

Jag har denna vecka gjort ett litet försök att komma igång med träningen igen. Med tanke på hur jag bor så känns inte gym så aktuellt. Ska inte säga för mycket nu men jag har fått för mig att jag ska börja springa. Jag HATAR att springa! Finns verkligen inget tråkigare. Men det är ju enkelt, vart man än befinner sig i världen så behöver man bara ett par bra skor och en sport-BH så är man redo. Inget gymkort, inte en massa träningskläder som tar plats i packningen, ingen tid att passa osv. Så det vore perfekt om jag lärde mig uppskatta löpning. Tänker försöka hålla ut i några veckor, vanligtvis så krävs 3-4 veckor för att jag ska komma in i ny träning. Vi får se hur det går, håll tummarna för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0