Förvirringen är total

Just nu snurrar tre språk i mitt huvud. Sjukt förvirrande. Igår när vi var ute och åt så frågade jag den brittiska tjejen något och kunde inte fatta varför hon inte svarade. Sen insåg jag att jag precis pratat med henne på svenska :) När jag pratar franska blandar jag in engelska och när jag pratar svenska kommer det franska och engelska ord. Antar att de ger med sig om någon vecka eller så när hjärnan anpassat sig till att prata tre språk per dag: franska på skolan och i butikerna osv, engelska i korridoren och svenska med de svenska studenterna och med folk hemma.

Idag kändes det mycket bättre i skolan. Inte för att jag kan så mycket mer, men jag har nog vant mig lite vid hur det fungerar. Känns inte lika jobbigt att prata inför de andra för nu har jag insett att de inte kan så mycket mer. Och kan de mer är det för att de varit här längre

Nu ska jag göra dagens läxa och samtidigt göra en spellista med svensk musik till min kanadensiska granne. Vet redan en del som ska in på den listan med jag tar gärna emot tips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0