Om mirakel kunde ske..

... skulle jag, efter att ha gått och lagt mig, få vakna upp till att det var den 29 januari och följande hade skett medans jag sov (förresten, är inte det titeln på en film?! Medans du sov):
  • Jag skulle vara helt klar med min utbildning; nuvarande kurs, uppsatsen och någon lite rest som kan tänkas finnas kvar från tiden då jag trodde att studentkåren var världen
  • CSN skulle ha beslutat att de ser mellan fingrarna vad det gäller mitt fribelopp denna termin
  • Allt praktiskt fix inför resan till Montpellier skulle vara klart
  • Jag skulle magiskt ha lyckats packa för fyra och en halv månad på 20 kg (alltså viktgränsen på flyget)
  • Jag skulle ha vunnit en liten slant på lotto/triss/stryktips/trav/whatever
  • Jag skulle ha klart med bostad till efter Frankrike-trippen, med fördel i New York, Göteborg, London eller Stockholm
  • Jag skulle även ha klart med jobb till efter Frankrike-trippen, med fördel på FN, inom högskolesektorn eller så skulle jag ha startat upp det där fiket jag kan tänka mig att driva
  • Om inte någon av de två ovanstående punkterna skett så skulle jag gärna vilja vara antagen och klar till Journalistik för akademiker i Sundsvall och ett jobb väntandes som kulturjournalist
  • Just ja! Jag skulle ha tappat x antal kilon oxå och dessutom vara vältränad
  • Förhoppningsvis skulle jag för en gångs skull vara utvilad
  • Någon hade överraskat mig med att köpa en zoomobjektiv till mig, skulle vara nöjd med ett 70-300
  • Säker något mer som jag inte kommer på nu för jag är för bitter för att inget av ovanstående kommer att ske
Är det här för mycket begärt? Jag tycker inte det!


Kommentarer
Postat av: andreas b

Du har glömt att drömmen om att bli en grå byråkrat och omärkt glida in i medelåldern

2009-10-16 @ 19:39:37
Postat av: Karolina

Nja, vet inte om jag glömt. Går lite in under förhoppningarna om ett jobb inom högskolesektorn. Men jag tror aldrig att jag kommer att bli grå :)

2009-10-19 @ 10:51:43
URL: http://amertume.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0