Två typer av fransmän...

Det finns bra och det finns dåliga fransmän. Det finns helt klart dem som är allt det där som man vill att de ska vara: romantiska, konstnärliga, trevliga, intelligenta. Sen finns det dem som är den raka motsatsen. Tyvärr är det motsatsen som oftast utmärker sig. Ikväll var jag och Malin ute på en liten kvällspromenad och följande utspelar sig:

Fransman: Excusez-moi, avez-vous une cigarette? (Ursäkta mig, har du en cigarett?)
Jag: Non (uppenbart men ändå: nej)
Fransman: Non, ça veut dire..... non?(Nej, betyder det.... nej? )
Jag: Skulle tro det va...

Vågar inte ens gissa vad den killens intelligens ligger på, men jag tror inte direkt han behöver anmäla sig till högskoleprovet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0