Mot min natur!

Jag undrar varför jag fortsätter denna kamp, kampen mot min natur?! Jag är en kvälls- och natt människa, så är det bara. Ändå försöker jag varje kväll lägga mig "i tid" med resultatet att jag ligger vaken i sängen och kollar på TV eller lyssnar på musik. Varje kväll har jag samma mål: "i morgon ska jag ta mig upp tidigt, liksom komma igång med dagen". Varje morgon vaknar jag med ångest över att jag sovit över larmet och att "dagen är förstörd". Är det inte lika bra att jag bara ger efter, lyssnar på min kropp och slutar gå emot min natur? Som student planerar jag min tid själv. Vore det då inte bäst om pluggade när jag var pigg och sov när jag var trött = var vaken sent och tog lite sovmorgon på dagarna...

Från och med i dag ska jag lyssna på min kropp och leva i ett med min natur!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag håller med dig till 100%, Karro! Tyvärr har ju jag skola som börjar 08.30 ca 3 dagar i veckan, så jag får aldrig till det där med rutiner... Önskar jag fick vara uppe på kvällarna/nätterna och kliva upp vid 12-13 utan att det var något problem?!

2011-01-11 @ 15:42:19
Postat av: Karolina

Åh, det vore ju drömmen!

Jag skulle vara betydligt effektivare, piggare och gladare då!

2011-01-12 @ 11:04:31
URL: http://amertume.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0