Komiskt eller tragiskt?!

Fick ett samtal från språkresebyrån idag, den jag bokat Montpellier med. Visade sig att ILA, skolan, inte ville boka in mig mer än 7 veckor (jag planerade 20!) för de tror att jag sedan kommer vara för bra för att de ska kunna erbjuda mig en kurs. Tillåt mig skratta! Minns de mig eller? Tjejen som körde dubbla omgångar på varje nivå, tjejen som fortfarande sista veckan pratade engelska med receptionspersonalen...

Hon på språkresebyrån sa att det varit liknande krångel förut med dem som läst en gång tidigare på ILA så nu vägrade skolan boka in mig på en längre vistelse. Så vad gjorde jag, jo det jag gör bäst. Jag blev arg och mailade en av de ansvariga på skolan. Dels förklarade jag att jag utan tvekan behöver en lång kurs, sen förklarade jag att om inte de ville erbjuda mig den kursen så har jag inga som helst problem med att välja en annan skola! Deras förlust! Om hon nu inte är villig att ta tillbaka sitt beslut så har de precis förlorat 30 000 i kursavgifter och de slantarna kommer nu att gå till en skola ett stenkast bort! Men men, vi får se, har jag inte hört något på måndag så byter jag skola...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0