I live for the weekend...

Vet inte vad som händer med tiden ibland, den verkligen bara rusar förbi och bloggandet blir lidande. Denna vecka ska jag skriva hemtenta så jag gissar på att det kommer att produceras ett gäng blogginlägg, brukar ju lätt bli så när jag ska plugga.

Så vad har hänt sen sist? Veckorna har flutit på som de brukar... lite plugg, lite träning, häng med brudarna och lite brödbak. Men helgerna har däremot utmärkt sig. Förra helgen var vi 5 stycken som packade in oss i en bil och for norrut, mot Annas stuga i Kukkola (Haparanda). Hur mysigt som helst! En lugn skön helg med sällskapsspel, lite vin, någon promenad, besök på den finska sidan och trevligt sällskap.









I helgen fick jag finbesök från Sveriges västliga sida (huruvida det är fram- eller baksida.. därom tvistar de lärde). Madde som jag hängde med i Montpellier tog sig en flygtur norrut och spenderade helgen hos mig. Vart så glad när hon berättade att hon skulle komma att jag skuttade runt lite i lägenheten! Eftersom Umeå som stad kanske inte har så mycket att erbjuda vad det gäller exempelvis shopping och sevärda byggnader eller liknande så fokuserade vi på nattliv och friluftsliv. Efter inflyttningsfest hos Mikaela på fredagen så blev det en utgång på campus och på lördagen blev det bästa Klubb Zoo. Söndagen spenderades med korvgrillning vid Nydalasjön och lite soffhäng. Mycket trevlig helg!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0