Här lyser flitens lampa...

Denna vecka har, såhär långt, varit en vecka i studiernas tecken. Flyttade i måndags upp en nivå... Tro nu inte att det är så att jag flyttade upp för att jag blivit bättre. Det är helt enkelt så att allt här går i 6-veckors cykler och nu hade jag gjort 6 veckor på B1 och blev därför uppflyttad till B2. Min stora fråga är: nu är jag på nivå 4 av 6.. när fan ska jag lära mig prata franska??

Efter en dag på B2 insåg jag att det banne mig var dags att börja plugga. Så denna vecka har jag varken varit ute måndag eller onsdag. Istället har jag spenderat eftermiddagarna på någon uteservering med ordbok och läxor framför mig och kvällarna i hemmets lugna vrå.



Nu ska jag förbereda en 10-minuters presentation till i morgon. På franska!!??? Ämnet är valfritt. Tänkte först att jag skulle prata om jämställdhet i Sverige i syfte att undervisa folket som lever i en bubbla (Schweizare) men börjar nu inse mina begränsingar och funderar på att ta något lättare ämne. Några tips?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0