Helt oväntat

När jag bokade min vistelse i Montpellier så bokade jag de 300 soldagarna per år som staden är känd för. Visst, vi har haft dagar med värme och strålande sol, men det här även varit en hel del regn. I söndags hände dock det jag absolut inte förväntat mig... det snöade!

När vi gick till bion i söndags så började det fara runt några vita saker i luften. Jag vägrade erkänna de vita sakerna som snö och hävdade bestämt att det var hagel. Hagel kommer ju på sommaren liksom! När bion var slut och vi gick ut ur salongen så trodde jag inte mina ögon, det snöade julafton-style! Alltså det var enorma flingor och de var överallt! Första gången i mitt liv jag sett snötäckta PALMER. På bara några timmar så kom det typ 1 ½ dm. Och ni vet ju vilket kaos det blir i södra Sverige när det kommer lite snö, tänker då när det kommerl ite snö i södra Frankrike! Åtminstånde hälften av alla butikerna var stängda i måndags till följd av att det kommit lite snö, och då hade ändå det mesta börjat smälta bort!

Inte nog med snön. Samtidigt som det snöade så åskade det! Seriöst, är det ens möjligt? Åska är för mig något som förekommer då det är riktigt riktigt varmt, inte nollgradigt och kraftigt snöfall.

Men det är inte slut där.... mitt i detta så blir det ett timmeslångt strömavbrott! Kan även tillägga att värmen i vårt hus inte fungerat den senaste veckan. Som tur är så har jag ett extra (elektriskt) element på mitt rum så jag klarar mig, men resten av huset är svinkallt. Men för en gångs skull så är det inte ILA's fel, det är några byggarbetare som grävt av något.

Det är tur att det finns en rad sköna människor här som kan göra mig på bättre humör. Sen hjälper det såklart alltid med en Pain au chocolat eller en Orangina :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0