Första dagen på B1

B1 är alltså en nivå på skolan. Systemet ser ut såhär: A1, A2, B1, B2, C1, C2. De första fyra veckorna var jag på A2 och jag kämpade nog där. Idag började jag på B1 och det var lite av en marddröm! Alltså jag fattade vad vi höll på med, min läsförståelse duger och jag fattar vad de andra pratar om. Men jag kan inte prata själv! För er som känner mig... föreställ er mig utan förmågan att tala! Ja precis, jag är plågad!

På A2 så satt alla med ordböcker och grammatikböcker, på B1 var jag den enda med en ordbok framför mig. Så bra är de andra på franska! Pratade med min lärare och kom fram till att jag ska prova några fler dagar sen får vi se vad som händer. Sprang även på min gamla lärare och han var, konstigt nog, väldigt uppmuntrande. Sa saker som att jag kan mer än vad jag tror och att jag sätter för mycket press på mig själv. Lite sant är det nog, jag tycker inte om att prata om jag inte vet vad eller hur jag ska säga det.

Vi får se vad som händer, kanske jag ber om att få byta ner till den nivå jag var på förra veckan. Känns lite väl tidigt att flytta upp. Särskilt när de andra på min nuvarande nivå varit där i flera veckor och pratar typ flytande franska. Återkommer med rapport senare i veckan

Skjut mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0