11 dagar kvar.....

Vill verkligen inte åka hem.. men nu börjar det närma sig. Om 11 dagar lämnar jag detta underbara ställe. Eller ska jag vara exakt så sitter jag vid denna tid om 11 dagar på en buss mellan Arlanda och Sundsvall. För att det ska kännas lite lättare att åka hem så försöker jag tänka på de sakerna som jag faktiskt saknar...

  • Gott vatten direkt ur kranen! Har nu vant mig vid vattnet här men till en början var det som att lukta på en simbassäng varje gång jag drack lite vatten.
  • Kunna köpa tobak i var och varannan butik. Ingen mer jakt på öppna tobaksbutiker!
  • Mörkt bröd! Jag säger det igen: mörkt bröd! Alltså brödet här är fantastiskt, men jag saknar ärligt det svenska brödet.
  • Ost i en sådan form att man kan skära den med en osthyvel
  • Gator fria från hundbajs, är lite som att hoppa hage här
  • Gator fria från tiggare
  • Saft!! Åh gud vad jag saknar saft!
  • Familjen såklart!
  • Laktosfria produkter
  • Fungerande köer
  • Matbutiker som kan leva upp till namnet SNABBköp
Hmm, är en del saker ändå. Men skulle jag göra en lista över allt som jag kommer sakna här så skulle den bli betydligt längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0