På väg

Skulle kunna handla om Jack Kerouacs bok, men det gör det inte. Håller visserligen på att läsa den men lämnar den på Liljeholmen i några månader

Nä, nu är jag på väg. Lämnade Sundsvall i onsdags och har sedan dess hängt på Liljeholmen i kungliga hufvudstaden (nej jag är inte royalist). Reste alltså i värsta snöovädret. Hade bokat tåg från Sundsvall till Stockholm men fick först åka buss till Hudiksvall. Woho! Sedan var det något signalfel. Woho! Slutresultat = 1 timme och 15 minuter sen. Efter att ha släpat mastodontpacknigen i värsta rusningstrafiken så hamnade jag till slut hos brudarna på Liljeholmen. Sedan åter in till la stada för lite käk. Eller lite var en underdrift. Käkade buffé på Hermans på söder och då blir det aldrig lite mat. Har ni aldrig varit där så kan jag varmt rekommendera stället! Grym mat och fantastisk utsikt! Kvällen slutade inte där utan vi rullade ut från Hermans och vidare till Bara Vi där det blev några glas vin och lite livemusik. Var ett gäng unga brudar som spelade som jag spår en ljus framtid - Le Shake Before Use.

Resfebern har nu nått nya nivåer, hade fan svårt att sova inatt. Men det är liksom inte negativ nervositet, jag längtar bara. VILL ÅKA NU. Inte långt kvar nu, mindre än ett dygn innan mitt plan är planeat att lätta från Arlanda. Men men, för att få tiden att gå lite fortare är det snart dags att börja piffa lite. Ikväll blir det What We Do Is Secret på Strand, kommer förmodligen bli en grym kväll även om mina tankar i mångt och mycket är på annan plats. Snart snart snart!!!

För att få in känslan:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0