Toxic mold?

Det regnar in i min grannes rum. Förra veckan droppade det på ena sidan av hennes rum, ikväll droppar det in på andra sidan. I taket är det en spricka i färgen och ett gult område runt sprickan med inslag av mörka fläckar. Mögel? Troligen! Luktar dessutom fukt och typ mögel på hennes rum. Samtidigt så är de flesta lite krassliga här. Samband? Troligen!

Hälsoproblem pga. fukt, mögel, etc (enligt innemiljösidan)
  • sveda i ögonen (Sara)
  • rinnande eller kliande(stickande) näsa (Jag, åtminstånde rinnande näsa)
  • svullen nässlemhinna och hals (Jag)
  • röstförändringar och hosta (Jag)
  • ovanlig trötthet (alla, men framför allt Katy)
  • huvudvärk (Katy)
  • symptom från nervsystemet (Ingen, eller det skulle vara brudarna från Nedeländerna då)
  • svullna halsmandlar (Jag)
  • svullna lymfkörtlar (Jag förra veckan)
  • eksem (Jag)
Ska prata med skolan i morgon, om de inte kollar upp detta så tar vi svenskar nog kontakt med Avista och ber dem styra upp det här med våran skolan. Känns inte som att det är vi som är här som ska behöva ta striden. Vi betalar sjukt mycket pengar för det här boendet och borde kunna förvänta oss lite högre standard. (Mamma du kan vara lugn! Jag klarar mig och är förmodligen ordentligt förkyld, men känns inte bra med vattenläckan om de inte kollar upp den)

Och som pricken över i:et så har vi myror i köket!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0