Best day ever!

Idag har varit en helt underbar dag!! Jag har gått med ett leende på läpparna mest hela dagen.

Började dagen med lektion 9-12. Det kändes aningen bättre idag för nu har jag insett att läraren vi har inte är den ordinarie läraren (hon är på semester) och den vi har nu gör allt lite svårare än vad det brukar vara (tycker även dem som läst ett tag). Efter lektionen köpte jag en av de bästa mackorna jag någonsin ätit till lunch. Den var väldigt enkel, kyckling, tomat och majonnäs, men otroligt god. När jag ätit min lunch så gick jag till parken bredvid mitt boende (för övrigt Montpelliers högsta punkt så utsikten är riktigt bra) för att plugga i solen. 10 plusgrader och vindstilla! Jag satt i bara kortärmat på överkroppen och det var helt underbart!

Katie (min nyfunna vän i korren) tog med mig till en matbutik i närheten och den var helt underbar, fann allt jag ville ha där! Inklusive bra vin till lågt pris, 3,25 euro är verkligen inte mycket. På väg hem så stannade vi till på en uteservering och drack en kopp te (i februari!!).

För att fira att Katie fyllde år idag (igår) bjöd hon mig och två andra brudar på skumpa och fois de gras. Efter det gick vi ut och käkade en trerätters på en fantastisk restaurang med bra mat till bra priser. Jag åt mitt livs bästa ravioli till förrätt, kyckling till huvudrätt och vi delade på en tiramisu och en äppel-cheese cake till efterätt. Hade jag dött där och då hade jag dött som en mycket lycklig människa! Den raviolin kommer jag nog aldrig att glömma! Oj oj oj, kommer drömma om den inatt! Sedan avslutade vi kvällen på en lokal pub med billig hemgjord dryck, smakade sisådär men den gick ner :)

Efter en dag som denna känner jag att allt slit för Umeå studentkår, all ångest över studierna, allt jobb på sjukhuset var värt det och fick en mening. Utan allt det där hade jag inte uppskattat denna underbara dag på det sätt jag gör. Det är såhär livet ska vara. Det här har verkligen varit en av de bästa dagarna i mitt liv. Förstår varför fransmännen/fransyskorna är bland de lyckligaste i världen :)

Dags att sova, skolan och IKEA-besök i morgon. God natt!

Kommentarer
Postat av: broder M

Du är i baguetteland och du ska på Ikea.. ja vad säger man ;)

2010-02-03 @ 13:22:34
Postat av: Karolina

Hehe, ja vad säger man :)



Var tvungen att köpa en till kudde. Sen är köket här så sunkigt så jag köpte även en egen tallrik, ett glas, en kopp och kökshanddukar. Kunde inte hålla mig från att även köpa Marabou mjölkchoklad och Leksands knäckebröd:)

2010-02-03 @ 21:49:19
URL: http://amertume.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0