Musikåret 2010

Dags att summera musikåret 2010! Finns en stor risk att jag glömt en massa bra som jag lyssnade på i början av året, men så är det väl alltid. Men å andra sidan kan man väl kanske se det som att om jag glömt det så platsar det inte i denna summering!

Bästa album/Best album (utan inbördes ordning)
  • The National - High Violet
  • Arcade Fire - The Suburbs
  • Robyn - Body Talk
  • Crookers - Tons of Friends
  • Caribou - Swim
Bästa nya fynd/Best new (for me)
  • The Black Keys
  • Love Is All
  • Phantogram
  • Silver Columns
  • Baths
  • Birdy Nam Nam
  • I Am Kloot
  • Florence + The Machine
  • Wildbirds And Peacedrums
Bästa svenska/Best swedish
  • Säkert - Facit
  • Oskar Linnros - Vilja Bli
  • Joel Alme - Waiting For The Bells
  • Shout Out Louds - Work
  • Tallest Man On Earth - Shallow Grave
Största besvikelsen/Biggest disappointment
  • Kings Of Leon - Come Around Sundown
  • Håkan Hellström - 2 Steg Från Paradise

Nu ska jag försöka mig på att summera året i bilder. Önskar mig lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0