Oj då!

Inser precis att det nästan var en vecka sedan jag skrev något här. Under tiden har det bara blivit bilder och musik. Tänk att en vecka kan gå så fort utan att man egentligen gör något. Så, vad har hänt under denna vecka?

(Mamma: hoppa över detta stycke och läs vidare efter bilden:) ) Rivstartade veckan med Why? live på Rockstore, utgång på Le Huit och efterfest med JD-shots fram till klockan 5. Var inte riktigt meningen att det skulle bli en sådan start på veckan men jag ångrar det inte en sekund. En av de roligaste kvällarna sedan jag kom hit. Vart visserligen ingen skola på tisdagen men det det jämnade jag ut genom att prata franska på efterfesten... plus minus noll med andra ord. (Observera att jag har fått en liten bränna! Eller så är det Maddes kamera som gjort jobbet)



Resten av veckan har varit lugna gatan. Kände på torsdag att jag nog inte var helt kry. Mycket riktigt.. igår kom febern, hostan och litervis med snor och hälsade på. De tre nyss nämna bestämde sig för att spendera helgen här hos mig. Trots besöket så tog jag mig idag ut på stan. Lite ibuprofen och koffein så klarar man vad som helst. Blev brunch på stan, ett besök på Musée de Vieux Montpellier och La photographie au Pavillon Populaire idag. Efter en mellanlandning hemma och påfyllning av doping så blev det Alice i Underlandet. Engelskt tal och fransk text. Banne mig så förstod jag texten (eller så tror jag det bara för att jag förstod vad som sas även utan text). Det var någon sorts spektakel idag på stan efter brunchen, ett gigantiskt kuddkrig. Fattar inte hur de firar påsken här?! Vi gick i skolan igår... på långfredag liksom! Och idag var det en massa jippon på stan.





På tisdag byter jag grupp, denna gång frivilligt. Kände att det var dags att flytta upp en nivå nu. Grammatiken på nuvarande nivå kan jag. Fortfarande har jag svårigheter med att prata franska, men jag lär mer inte mer av att vara kvar i denna grupp och ständigt repetera samma saker. Håll tummarna för mig på tisdag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0