Åsså lite musik

Kände att det var dags för ett inlägg om musik igen. Bloggen måste ju trots allt spegla min vardag och stor del går ut på att lyssna på musik.

Just nu så försöker jag ta ställning till huruvida jag gillar eller inte gillar den hypade Melissa Horn. Håller på att lyssna in mig på hennes två album. Oavsett vilken låt jag lyssnat på hittills så kan jag inte släppa tanken: "Det här låter precis som en kvinnlig Winnerbäck" Så jag vart inte särskilt chockad när jag såg att hon på debutalbumet gjorde en duett med mannen i fråga. Enda skillnaden är väl att hon låter något piggare, yngre och som om hon rökt färre cigaretter. Nu vet jag visserligen inte om Winnerbäck röker. Likheterna mellan dessa två gör att jag får än svårare att ta ställning för vad jag tycker om fröken Horn. Jag ogillar inte Winnerbäck men har aldrig fastnat för honom, så jag antar att det kommer bli fallet med Melissa Horn... jag kommer inte tycka att hon är dålig men kommer heller inte ha hennes låtar på repeat.

För er som nu sitter och funderar på hur Melissa Horn låter så får ni här ett smakprov levererat av youtube



Bra eller anus?

Kommentarer
Postat av: Sanna

Superfin :)

2009-10-15 @ 09:35:31
URL: http://sannapannan.blogg.se/
Postat av: Jonna

hade inte hört henne förut, men jag gillade det :)

2009-10-15 @ 17:48:15
URL: http://jonnas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0