Göteborg har gjort det igen

I skuggan av Håkan, Timo, Jens och José har kreativiteten bubblat i Göteborg. Och då syftar jag inte till att Hurricane Gilbert ger sig på en solokarriär utan jag syftar till den fantastiska duon Wildbirds and Peacedrums. Kollade på veckans konsert på SVT förra veckan och det jag fick se och höra var en underbar blandning av jazz, punk, blues och pop. Två album har getts ut av duon:Heartcore (2007) och The Snake (2008).

För er som vill se denna konsert och fångas av sångerskans karisma eller duons sprudlande kreativitet så visar SVT2 Veckans konsert i repris idag (lördag) kl 15.00. Om inte annat kan ni såklart se den på SVT play. Men för er som inte har en timme över för att kolla på detta så bjuder jag här på två smakprov och ni kan även finna dem på Spotify







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0