Bitter så bitter

Ronny Eriksson (stå-uppare och Euskefeurat) sa en gång: "Jag vaknade i morse, så var den dagen förstörd". Idag var verkligen en sån dag!

Dagen rivstartade med datalab kl 08.15!! INTE min bästa tid på dygnet! Efter att ha tragglat mig genom två metoder av att göra befolkningsprognoser bar det hemåt för tvättstuga och lite städning. Där sket sig dagen ordentligt. Kände mig lite på gång så när jag kom hem tänkte jag att jag startar min playlist med oldies, den funkar ju så bra när jag ska städa. Där gick det första snett, mitt trådlösa kopplade ifrån ungeför var femte minut så jag fick höra en låt och sedan var det tyst i fem minuter, sen fick jag höra en låt, tystnad osv. Lagomt irriterad, men fortfarande igång, så tänkte jag att städningen fan skulle bli av ändå. Då gick jag på nästa mina.... golvbrunnen i duschen. Hur fan kunde jag komma på att jag skulle ta tag i den just denna dag. Finns det något äckligare?! Jag tror jag ska raka av mig allt mitt hår så att det aldrig mer kan fastna i golvbrunnen. Få saker får mig så illamående. Skulle helst vilja ha, vadarstövlar, skyddsglasögon, munskydd och axelhöga handskar när den ska rengöras.

När jag väl var klar med golvbrunnen trodde jag att dagen skulle få avslutas på ett avslappnat skönt sätt där jag bara skulle få njuta av att det var nystädat, men icke! När snabeldraken kom fram var det dags för dagens tredje missöde.... jag dammsög upp mina favoritörhängen. Vad göra? Jo det var bara till att klippa upp dammsugarpåsen och än en gång träna kräkreflexerna. Tror ni att det var slut där. Nääää! När jag dammtorkade fönstret så välte jag en av mina lampor så glödknoppen gick sönder, troligen bara för att jag inte har några fler hemma. Och som om inte detta var nog så fick jag i det läget även mensvärk. Livet är bra underbart ibland! Wooho, enjoy the ride! ELLER?!

Borde egentligen plugga lite nu oxå men jag är typ rädd att öppna upp excel, kanske kraschar. Och läser jag så lär väl boken självantända eller något. Nä jag tror jag bäddar ner mig och bara försöker glömma denna dag. Om inte morgondagen blir bättre tänker jag nog sluta kliva upp ur sängen om mornarna, sovmorgon for life.

Hoppas ni haft en bättre dag än mig! Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0