Dagens enda gärning

Idag har jag verkligen inte fått mycket gjort. Sov för länge, omotiverad till att skriva på uppsatsen, fastnade på kåren och landade slutligen i soffan. Min mamma har alltid sagt: "På kvällen blir den late pigg". Så sant så sant. När klockan väl var så pass mycket att det var för sent att verkligen göra något, då infann sig rastlösheten. Helst hade jag spelat minigolf, gått ett varv runt Nydalasjön eller bakat. Fastnade till slut vid det sista alternativet, vilket är svårast att genomföra. Bor i en liten liten lägenhet som enbart har en kokvrå. Är lite svårt att baka med enbart två kokplattor och ingen ugn. Har visserligen lyckats med att baka sockerkaka (i olika varianter) och kladdkaka i kastrull. Har även provat att steka kokostoppar (behöver jag påpeka att jag var sjukt sötsugen och det enda som fanns hemma vara kokos?!).

Till slut bestämde jag mig för att baka en banankaka i kastrull. Men när jag insåg hur många saker som behövde inhandlas och hur lång tid det skulle ta fick jag en ny idé - jag ska koka kräm. Kräm är något jag inte gjort sedan hemkunskapen i åttonde klass. Såhär i efterhand förstår jag inte varför jag inte gjort det oftare, är ju sjukt lätt och gott. Nu har jag i alla fall kokat mig äppel- och kanelkräm. Mycket gott måste jag säga!

Här kommer ett bildbevis på mina husmoderliga gärningar, vilket förövrigt är det enda jag gjort idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0