Ny tradition kanske

Förra året broderade jag en tavla under tågresan till och från Göteborg. Egentligen hatar jag sånna ordspråkstavlor men sen ramlade jag över Fuldesign och vart tvungen att brodera mig en tavla.Tyckte att det var ett utmärkt tillfälle att göra det under 14 timmars tågresande. Ni skulle ha sett tanternas miner när de kom in i min vagn. När de såg mig på långt håll log de och tänkte säkert: "Åh så fint med en ung flicka som handarbetar". När de kom närmare och såg vad jag skrev så ändrades deras ansiktsuttryck snabbt. Texten på min tavla lyder: "Jag dyrkar satan och säljer mig på gatan" FANTASTISK! Så här ser den ut (förutom att jag har svart ram på min)

Om man gör något två år i rad, blir det en tradition då? Kom ikväll på att jag under årets tågresa ska ta och sticka mig en tubhalsduk. Sist jag stickade var på högstadiet och resultatet blev en halvfärdig ful halsduk, men denna gång kommer det bli annorlunda. Dels är det ingen som säger åt mig att jag måste sticka utan jag har valt det själv och dels så har jag länge velat lära mig. Så nu börjar jag med det typ lättaste som finns, sticka på rundstickor. Så om allt går som det ska så ska jag vid denna tid nästa vecka ha mig en sån här halsduk
fast i sånt här garn:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0